Mire vittem három év alatt a repülésben?

2013. augusztus 15. Egy sorsfordító dátum. Milyen kár, hogy nem 13-a volt. Sebaj, azóta rengeteg pozitívum történt 13-ai napokon a repülős karrieremben. Vissza a lényeghez. Ma 3 éve, hogy némi vitorlázórepülős múlt után (kb. 50 felszállás) átnyargaltam a motoros vitorlázóra és kezdtem meg a PPL kiképzésemet SF25 Falke típuson.

2013. augusztus 15. – Egy „új élet” kezdete

Váó, már 3 éve volt? És mennyi minden történt azóta. Jajgathatnék is, hiszen alig több, mint 140 órám gyűlt össze. Mondhatnám, hogy sehol sem vagyok még a karrier lépcsőn. De ne a távolinak tűnő álmokhoz, célokhoz viszonyítsunk, hanem forduljunk vissza és nézzük meg, hogy a 3 évvel ezelőtti énemhez képest mennyivel vagyok előrébb.

A Góbé után kicsit zsúfolt volt ez a műszerfal, de ma már gyerekjáték eligazodni rajta

Hűű! Jóval távolabb, mint akkor gondoltam volna. Most tapasztalom, hogy igaz a mondás: az emberek rövid távon túlbecsülik magukat, azaz 1 éven belül sokkal több minden akarnak elérni, mint ami lehetséges, hosszú távon pedig alulbecsülik a teljesítményüket. Három éve az volt a célom, hogy hobbyból elrepkedek a Falkéval évekig, aztán majd később talán csinálok más típust is. Hosszú távon én is alulbecsültem magamat.

A kisgépes repülésben élő terepasztalként terül el alattunk a táj

Ehhez képest ma már van jogosításom a Falkén túl Diamond DA20-asra, kettő- és négyszemélyes Cessnákra, és Piper 28-asra (négyszemélyes). Túltoltam? Nem mondanám, inkább csak elkapott a hév.

Ezzel együtt túl vagyok 141 repült órán és épp a napokban lett meg a 400. fel-és leszállásom is. Elindítottam a Pilótaszemmel projektet, amelynek Facebookon már 5600 feletti követőtábora van, a YouTube csatornámnak köszönhetően pedig élvezetes videókon keresztül kóstolhatnak bele a kisgépes repülésbe a nézők.

A képzés egyik legemlékezetesebb pillanata. Átrepülés Ferihegy mellett

Számos embernek adtam életre szóló élményt a sétarepüléseimmel, néhányat közülük pedig sikerült is pályára állítanom és elindítani a pilóta álmaik felé. Három éve még gondolni nem mertem rá, idén április 13-án viszont megjelent életem első könyve, amely egyben Magyarország első repülős motivációs könyve lett, a Megvalósult pilóta álmok. A debütálás óta közel 500 olvasóban gyújtotta fel a lángot, hogy merjen elindulni azon az úton. Azon az úton, amiről már régóta álmodozik.

       
Érdekel a pilótaképzés?
Akkor a Pilóta leszek könyvben mindenre megtalálod a választ! Most egy rakás bónuszt is kapsz hozzá! Klikk a könyvre és nézd meg a részleteket!

Érdekel a könyv!

Élő és online nézhető videótréningeket hoztam létre azon repülésrajongóknak, akik el akarják kezdeni a pilótaképzést vagy egyszerűen csak mélyebben meg akarnak ismerkedni a kisgépes repülés világával.

Három éve ki gondolta volna, hogy repülős könyvet adok ki

Tettem mindezt úgy, hogy nekem tetszik, ráadásul élvezem is, amit csinálok. Ha most kellene megmondani, hogy mi lesz három év múlva… Pár dolgot már tudok, de ez még maradjon most titok, ugyanakkor biztos megvalósul olyan is, amiről most még fogalmam sincs.

A repülés iránti lelkesedésem továbbra is töretlen. Nagygépes karriert nem tervezek, mert akkor ki segíteni azokat a fiatalokat, akik meg akarják valósítani pilóta álmaikat? A célom, hogy 2020-ig legalább 1000 magyar embert indítsak el a kis- vagy nagygépes álmai felé.



Ekkora élményt tud adni a kisgépes repülés. Az ilyen pillanatok miatt érdemes felszállni

Ha Te is hasonló célokat dédelgetsz, de nem tudod hogyan indulj el, ne agyalj sokáig magadban, írj nekem a kapcsolat menü űrlapján, hogy három év múlva Te is oda juthass, amire ma még nem is gondolsz!