fbpx
Blog2020-08-15T01:39:41+01:00
2021.október 03.

Miért nem leszek soha nagygépes pilóta?

Miért nem leszek soha nagygépes pilóta? A koronavírus elég komolyan átrendezte az elmúlt évben a légiipart és ezzel együtt a pilótapiacot. Sokan elvesztették az eddigi munkájukat, kényszerből másik szakmában kellett elhelyezkedni. Azok, akik még most állnak döntés előtt, ők erősen elgondolkozhatnak, hogy merjenek-e belevágni a pilótaságba, lesz-e egyáltalán még szükség rájuk. Nekem soha nem volt célom, hogy nagygépes pilóta legyek, persze párszor megfordult a fejemben, hogy mi lenne, ha… De hamar elillant ez a terv, amint átgondoltam pár szempontot. [...]

2020.április 14.

Pilótaképzés a koronavírus után

Pilótaképzés a koronavírus után Újratervezés Mostanra már bizonyára mindenki mindent tud a COVID-19-ről. Nem is erről kívánok írni, sokkal inkább arról, hogy mi várható a pilótaképzésben a járvány lecsengése után. Nem jó hír, hogy a repülést elsők között és igen komoly mértékben érintette a világjárvány. Ugyanakkor várható is volt, hogy jön valamilyen válság. Csúcson pörgött az iparág, tele voltak a járatok, a repterek, sorra rendelte sok légitársaság az új gépeket, új útvonalak nyíltak meg, zsúfolttá vált a menetrend, csúcsokat [...]

2018.november 06.

Ezért dugul a füled repüléskor

Egyesek gond nélkül viselik, mások életét viszont megkeseríti a repülés közbeni füldugulás. Ebben a cikkben utánajárunk, hogy minek köszönhető ez a jelenség és hogyan lehet enyhíteni rajta. Két dolog és egyben tudományág tehet erről. Az egyik a fizika, a másik a biológia. Lássuk, melyik terület miért felelős. (ha értesülni akarsz az új videókról, akkor kattints ide a YouTube csatorna feliratkozáshoz) Fizika Általános iskolában már megtanultuk, hogy a magasság változásával a légnyomás is változik. Hogyan? A magasság növekedésével csökken. Ezt [...]

2018.október 19.

Pilótaképzés: milyen a jó oktató?

Milyen a jó oktató? A repülésben, akárcsak más hobbikban vagy szakmákban vannak mérföldkövek. A pilótaképzés során az első például az, amikor a növendék először repül egyedül. Aztán az, amikor megszerzi a szakszolgálati engedélyét. Ezt követően egyéntől és céltól függően jönnek az újabb nevezetes állomások. Én bő öt év alatt értem el oda, amit egykor kitűztem mérföldkőnek. Oktató leszek! Eredetileg hobbi volt a cél, végül annyira megtetszett a kisgépes világ, hogy azt mondtam, én ezt valamikor oktatni akarom. Nem volt [...]

2018.október 02.

5 hasznos mobil app hobbi pilótáknak

5 hasznos mobil app hobbi pilótáknak Mára már nem csak árban, hanem tudásban is utolérték a mobilok a nagy teljesítményű számítógépeket. A zsebünkben igen komoly tudású hardver is lapulhat, amelyre csak a megfelelő mobil app szükséges és máris könnyebb dolgunk van a repülések során. Vegyük sorra azt az öt területet, ahol én is folyamatosan használom az alábbi programokat. Időjárás Az időjárás nagy úr a repülésben. Aki nem veszi komolyan, könnyen áldozatául eshet. Az elmúlt időszakban több olyan halálos baleset [...]

2018.szeptember 17.

Mi történik, ha átesik egy repülőgép?

Mi történik, ha átesik egy repülőgép? Átesés.Egy szó, aminek hallatán reszket az utazóközönség és görcsbe rándul még a pilóta növendékek üres gyomra is. Nem véletlen, hogy így gondolunk rá, hiszen az esés, átesés negatív szó, ami sokaknál egyenlő a bukással. Mit lehet tenni ellene és kell-e egyáltalán félni tőle? Ennek járunk utána egy picit a következő percekben. A repülőgép átesése a legtöbbször nem olyan vészes jelenség, mint sokan gondolják. Általában csak fejben létezik a félelem, ahogy Rolinál is, aki [...]

2018.szeptember 02.

Becsengettek: mit tanulj, ha pilóta akarsz lenni?

Becsengettek: mit tanulj, ha pilóta akarsz lenni? Újra itt szeptember és ezzel az új tanév is. A legtöbb diák bár örömmel lapozgatja és szagolgatja a friss tankönyveket, ugyanakkor bennük van, hogy vége a nyárnak és június közepéig ismét tanulás jön. Ismerős, én is így voltam ezzel, sokszor csak az motivált, hogy összeáll ismét az osztály, jönnek az újabb hülyülések és élmények. Ezúttal nem bohóckodunk, komolyan megnézzük, hogy mire kell odafigyelned az általános vagy középiskolában, esetleg egyetemen, ha pilóta akarsz [...]

2018.július 26.

Felvételi 2018 – így lehetsz légiforgalmi pilóta

Felvételi 2018 - így lehetsz légiforgalmi pilóta Tegnap este kiderültek a 2018-as felvételi ponthatárok. Lássuk mennyi pont kell sokak álom szakmájához. Köztudott, hogy itthon Nyíregyházán van egyetemi keretek között zajló pilótaképzés, amely érettségivel elérhető. Létezik posztgraduális képzés is idehaza, de a 18 évesek számára ez nem opció. A Nyíregyházi Egyetem hivatásos repülőgépvezető szakán idén 281 pontra volt szükség a sikeres felvételihez. Az 500-as skálán ez némileg több, mint 50%. 50 százalék nem sok. Általában ennyi kell egy-egy felmérőn a [...]

2018.július 11.

Téged is egekbe emelhet a WizzAir fejlődése

Téged is egekbe emelhet a WizzAir fejlődése Pilótaképzés. Manapság egyre felkapottabb, egyre elérhetőbb és egyre nagyobb szükség van hivatásos pilótákra. Most éri meg elkezdeni a képzést, mert a piac, így a WizzAir is szívja fel a jól képzett pilótákat. A WizzAir flotta 10 év múlva háromszorosára nő. Nem csak a repülőgépek, hanem a pilóták száma is megsokszorozódik majd ez idő alatt. A ma működő légitársaságok többsége folyamatosan növekszik. Bővítik a flottát, miközben pilótából nincs elég utánpótlás. A [...]

2018.március 05.

Ezért parázol a kisgépes repüléstől

Ezért parázol a kisgépes repüléstől Repülés. Sokakat már a szó hallatán is kiráz a hideg. Ha pedig tudjuk, hogy repülőre kell ülni a nyaralás során, akkor már a gondolattól is elkezd szorítani a mellkasunk, esetleg izzadni kezdünk. A fogorvosi székben is tátott szájjal ül az ember. A repülőgépben viszont közel nem olyan kellemetlen a helyzet, mint a dokinál Persze nem mindenkiben vált ki ilyen érzést az utasszállítóval történő repülés, sokan kifejezetten szeretik a repülés élményét. Ha viszont egy [...]

2017.december 24.

2017 évértékelő pilótaszemmel

2017 évértékelő pilótaszemmel A napokban biztos egy tucat karácsonyi üdvözlést kaptál az ismerőseidtől, cégektől, partnereidtől: egy fotót, tartalmazó e-mailt, amely azt sugallja, hogy bizony gondoltak rád. Sablonos karácsonyi üdvözlés helyett ezt a bejegyzést adom neked az ünnepekre, amelyben nem jókívánságokat írok, hanem az idei év értékelését és a Pilótaszemmel blog 2017-es TOP5 repülős cikkgyűjteményét adom oda. Abban reménykedem, hogy az ünnep utáni pihenésben lesz időd átolvasgatni mindazokat a cikkeket, amelyekről lemaradtál. 2017 Pilótaszemmel Az idei év azokról szólt, akik [...]

2017.december 12.

Az égnek szüksége van rád

Az égnek szüksége van rád Nincs megállás. Hétről-hétre jelennek meg az újabbnál-újabb cikkek a hírportálokon: világszerte pilótahiány van. Legutóbb az Airportal.hu számolt be arról, hogy az utasok száma folyamatosan bővül, emiatt komoly nyereségeket érhetnek el a légitársaságok. Egy rizikófaktor viszont ott van a képletben: a pilótahiány. Nem kell messzire menni, hogy lássuk, valóban ez a helyzet. Pár éve nyáron az Austrian osztrák társaság törölt a nyári időszakban 300 járatot pilótahiány miatt, idén pedig a Ryanair hat héten keresztül napi [...]

2017.szeptember 12.

Túl veszélyes ez nekem

Túl veszélyes ez nekem Az elmúlt évek alatt egyre többször éreztem azt, hogy bizonyos közlekedési formák nagyobb biztonságot nyújtanak a másiknál. Meg is fordíthatnám: egyesek sokkal inkább magukban hordozzák a veszélyes üzemet. Gyerekkorom óta biciklizem, úgy nőttem fel, hogy egész nap több tíz kilométert tekertünk a városban. Amikor csak lehetett bicajoztunk. Aztán 15 évesen jött a robogó, később a nagyobb motorok, egészen az 1000 köbcentis sport/túra motorig. Alig múltam tíz, amikor már egyedül vittem az autót (természetesen forgalomtól elzárt [...]

2017.május 23.

Hazugságok és igazságok a repülés anyagi részéről

Hazugságok és igazságok a repülés anyagi részéről Előzmény Manapság egyre szélesebb körben érhető el a repülés, és közel nem számít olyan luxusnak, mint gondolnád. Vasárnap reggel jelent meg a penzcentrum.hu oldalán egy cikk a kisgépes repülésről, amely igazi luxushobbiként és egyben számos tévhittel teli festi le ez a világot. Kezdésként egy globális összefoglalóval kezdek majd végigfutva a cikket belemegyek a részletekbe. Reakció A cikk jó összefoglaló, a motoros képzés költségeit jól levezeti, de számos olyan dolgot is közöl, ami [...]

2017.május 09.

Hogyan keresd meg a pilótajogsid árát?

Hogyan keresd meg a pilótajogsid árát? A leendő pilótáknak a legnagyobb fejtörést az anyagiak okozzák. Honnan szedem össze azt a közel 2 milliót, amibe egy privát pilóta jogosítás kerül? A nagygépes költségekről nem is beszélve, ami bőven 10 millió fölé rúg. Tény, hogy két millió sem kevés pénz manapság. Sokan el sem tudják képzelni, hogy miként kereshetnek ekkora összeget úgy, hogy közben élik a napi szintű életüket. "Ha lenne felesleges két millióm, akkor elkezdeném." - hallom és olvasom sokszor. [...]

2017.április 06.

Így támogatja a Google a biztonságot és nyugalmat a repülésben

Így támogatja a Google a biztonságot és nyugalmat a repülésben Ha jó a memóriád, akkor talán rémlik, hogy korábban létezett már egy Latitude névre keresztelt szolgáltatása a Google-nek, amely segítségével a Térkép alkalmazásban oszthattuk meg helyzetünket ismerőseinkkel. Számos erre a célra fejlesztett okostelefonos app van, a Térkép viszont alapból ott van minden Andoridos eszközön, így kényelmes volt a használata. Egy idő után azonban kilőtték ezt a funkciót, most viszont kicsit átalakulva, újragondolva ismét megjelent a funkció a Térkép menüjében. [...]

2017.január 31.

Milyen időjárás szükséges a repüléshez?

Milyen időjárás szükséges a repüléshez? Vannak napok, amikor minden összeáll és csodás az időjárás egy repüléshez. Vannak napok, amikor viszont csalódottan maradunk otthon, mert a korábban betervezett repülésünket az időjárás keresztbe húzta. Vannak hetek, amikor kénytelenek vagyunk a földön maradni és mostanában vannak hónapok, amikor szintén felejtős a levegőbe emelkedni. A január is ilyen volt, amely már-már őrületbe kergette a kisgépes pilótákat. Így született meg a következő őrült videó is, amelybe azért némi okosság is került a repülhető időjárást [...]

2017.január 13.

Amikor a növendék pilóta elveszíti szüzességét

Amikor a növendék pilóta elveszíti szüzességét Vannak az ember életében piros betűs napok, amelyekre mindig is emlékezni fog az élete során. Ezekhez rendszerint valamilyen komoly élmény köthető, hiszen lényegében életünk végéig kitörölhetetlenül él az emlékezetünkben. A növendék pilóták a pilótaképzés során eljutnak egy bizonyos óraszámig, amikor már egyedül repülhetnek. Az én életemben ez 2014. január 13-án jött el. A 45 órás képzés felénél, 22 óránál jött el az a pillanat, amikor már semmilyen oktatói segítség nem volt mellettem. Korábban [...]

2016.december 31.

2016-os visszapillantó pilótaszemmel

2016. Egy maradandó év az emlékeimben, amit elsősorban Neked köszönhetek. Nélküled nem lehetett volna olyan sikeres és örömökkel, boldogsággal teli ez az év, mint ahogy megéltem. Köszönöm Neked, hogy 2016-ban is követtél, likeoltad a postokat, olvastad a blog bejegyzéseimet vagy nézted a videóimat. Köszönöm, hogy megvásároltad és elolvastad a Megvalósult pilóta álmok könyvemet, amely 2016-ban 619 eladott példánnyal büszkélkedhet. Köszönöm, hogy részt vettél az online vagy élő tréningjeimen. Köszönöm, hogy kérdéseket tettél fel, amellyel segíteni tudtam pilóta karriered. Köszönöm a [...]

2016.december 13.

Limitált példányszámban jön 2017 repülős könyve

Limitált példányszámban jön 2017 repülős könyve Ha azt tervezed, hogy a jövőben elindítod a pilóta karriered, akkor a 2017 nyarán megjelenő új repülős könyv minden eddiginél nagyobb segítséget fog nyújtani Neked álmaid megvalósításában! Mi is lesz pontosan ez a Pilóta leszek könyv? Klikk a videóra és nézd meg a pontos részleteket!

2016.december 03.

Hogyan hat a viharos szél a repülésre?

Viharos szélben repülni? 2016. december 2-án hajnalban országszerte ítéletidőre ébredhettünk. Komoly szél tombolt, amely a nap folyamán tovább erősödött és az ország bizonyos pontján 135 km/órás lökéseket is mértek. Ilyen időben kisgéppel repülni szinte lehetetlen és életveszélyes, az utasszállítóknak viszont menni kell, nincs mese. Vajon nekik is megnehezíti a dolgukat a viharos szél? A fel és leszállások során mindenképpen, főként akkor, ha nagyok a széllökések az alapszélhez képest. A irányultság sem mindegy. Tegnap stabil észak-nyugati szél fújt, ami szerencsés, [...]

2016.november 23.

Mekkorát gyorsul egy utasszállító repülőgép?

Mekkorát gyorsul egy utasszállító repülőgép? Ezt is megtudhatod a legújabb könyvemből. Alig hét hónapja, hogy megjelent a Megvalósult pilóta álmok könyv, máris jön a következő, immár 100%-ban saját szerzeményem. Ez többnyire nem repülős területet érint, bár a feldolgozott téma egyre jobban kötődik manapság a repüléshez. Megtudhatod azt is ebből a könyvből, hogy mekkorát gyorsul egy utasszállító repülő és miért érezzük olyan nagynak ezt a gyorsulást. Lássuk az előzményeket! Néhány éve elmélyülten kutattam a műholdas helymeghatározás területén, olyannyira, hogy [...]

2016.október 29.

Ötszáznál is több darabra robbant a motivációs bomba

Ötszáznál is több darabra robbant a motivációs bomba 2016. április 13. emlékezetes nap lesz azok számára, akik pilóták akarnak lenni. Ezen a napon jelent meg a Megvalósult pilóta álmok könyv, amely a leendő kis- és nagygépes pilótáknak íródott. A 300+ darabos előrendelés száma hónapról-hónapra tovább növekedett és a megjelenést követő 6. hónapban már 500 db felé kúszott az eladott példányok száma. A visszajelzések alapján a célközönségnél nagyon betalált és beindította a rakétákat. Számos visszajelzést kaptam, hogy igenis nekivágnak [...]

2016.október 04.

Repteres születésnap

Repteres születésnap Van egy nap, amely csak egyszer jön el az ember életében. Születésnaptól függően ráadásul ez nem adatik meg mindenkinek. Nézd meg a mai videóban, hogy előtted van-e még vagy már elmúlt ez a nap az életedben. Akármelyik is legyen igaz, ebből a pár perces videóból megtanulhatod a repterek futópályáinak elnevezését is! Jó számolgatást, szórakozást és tanulást!   

2016.szeptember 19.

Saját feketedobozok a kisgépes repüléshez

Saját feketedobozok a kisgépes repüléshez Régóta bennem van, hogy írjak arról pár gondolatot, hogy miként lehet segíteni egy-egy kisgépes baleset felderítését és megkönnyíteni a szakemberek munkáját a rekonstrukció során. A tegnap Gödöllőn történt négyes tragédia hatására úgy gondoltam, hogy nem halogatok tovább. Még mielőtt belefogunk hadd tisztázzak néhány fontos dolgot. Jól esik, hogy a Pilótaszemmel oldalra és erre a blogra sokan szakértői oldalként és bejegyzésekként tekintenek. Ugyanakkor én egyáltalán nem tartom magam szakértőnek és ez sem egy szakértői [...]

2016.szeptember 15.

A Sully film két nagy tanulsága

A Sully film két nagy tanulsága "Mi történik, ha mindkét hajtómű megáll?" Tettem fel a kérdést Eschenbach Lacinak, aki akárcsak Sully, A320-as Airbuson kapitány. A válasz, amelyet az alábbi videóban találsz erősen egybe függ azzal, amit a Sully filmben láthattunk. 1. tanulság Most már tudod, hogy egy repülőgép nem kezd el zuhanni, ha megáll az összes hajtóműve. Vitorlázórepülővé változik át, hiszen azokban sincs motor. Nem véletlenül emlegetik sokan íratlan szabályként, hogy a repülést illő a vitorlázással kezdeni. Ott [...]

2016.szeptember 08.

Vízreszállás pilótaszemmel: Sully filmkritika

Vízreszállás pilótaszemmel: Sully filmkritika Nem vagyok nagy moziba járós. Félévente jó ha egyszer elmegyek, vagy még ritkábban. Általában azokat a filmeket nézem meg önszántamból, ami valami miatt nagyon érdekel. A néhány évvel ezelőtti autómániás korszakomban alap volt, hogy a Halálos iramban legújabb részét vagy egyéb autós filmet meg kellett nézni a moziban. Most viszont olyat tettem, amit még soha. A premier napján az első vetítésre ültem be. Nem vártam annyira tűkön ülve a filmet. Azt viszont tudtam, hogy [...]

2016.augusztus 29.

11 ok, ami miatt ott a helyed a nyíregyházi repülőnapon

Legutoljára két éve rendeztek Nyíregyházán repülőnapot, így bizonyára már dörzsölik a tenyerüket a Kelet-Magyarországon élő repülésrajongók. E hét vasárnap ismét repülőktől, helikopterektől és An-2-estől lesz hangos a nyíregyházi reptér. Az a reptér, amely több száz, ma utasszállító gépeken repülő pilótát nevelt ki. Mutatok 11 jó okot arra, hogy tényleg megéri majd kilátogatni szeptember 4-én a nyíregyi reptérre. 1. Tökéletes időjárás A repülésben a legfontosabb tényező az időjárás. Szabadtéri programoknál sem utolsó szempont, hogy jó idő legyen. Jó hír, hogy [...]

2016.augusztus 22.

Három lehetséges út a nagygépes pilóta karrierhez

Három lehetséges út a nagygépes pilóta karrierhez Fontos: ez a cikk 2016-ban íródott, 2023 októberében viszont frissítettem a jelenlegi trendeknek és lehetőségeknek megfelelően.A covid már lecsengett, nem érdekel különösebben senkit már, nincs is nagy hatása a mindennapi életünkre. Itt van viszont a közel két éve zajló orosz-ukrán háború és nemrégiben kirobbant egy újabb konfliktus a Közel-Keleten is. Ez beárnyékolhatja a gondolatainkat, bizonytalanná teheti a jövőképünket. Aggódni viszont nem kell. Ha meghátrálsz, megtorpansz, akkor biztos, hogy nem közelebb, hanem távolabb [...]

2016.augusztus 15.

Mire vittem három év alatt a repülésben?

Mire vittem három év alatt a repülésben? 2013. augusztus 15. Egy sorsfordító dátum. Milyen kár, hogy nem 13-a volt. Sebaj, azóta rengeteg pozitívum történt 13-ai napokon a repülős karrieremben. Vissza a lényeghez. Ma 3 éve, hogy némi vitorlázórepülős múlt után (kb. 50 felszállás) átnyargaltam a motoros vitorlázóra és kezdtem meg a PPL kiképzésemet SF25 Falke típuson. 2013. augusztus 15. - Egy "új élet" kezdete Váó, már 3 éve volt? És mennyi minden történt azóta. Jajgathatnék is, hiszen [...]

2016.augusztus 12.

Ringtaxi helikopterrel – Hungaroringről a Dráva utcáig

Ringtaxi helikopterrel - Hungaroringről a Dráva utcáig Íme a folytatás! Nemrégiben már láthattad a Dráva utca - Hungaroring útvonalat a levegőből, most a jóval látványosabb "hazaút" kerül bemutatásra. Az indulást követően kissé unalmas a táj, az első nagy látványosság a az M0 és M3 autópálya csomópontja. Ezután folyamatosan haladunk a Duna irányába, először a Duna Pláza majd a Prestige lakópark és a Marina part, végül a Margit-sziget tűnik fel alattunk. Szánj rá 8 percet, megéri! Válts teljes képernyős [...]

2016.augusztus 05.

Belestem a légiforgalmi irányítók életébe

Belestem a légiforgalmi irányítók életébe Néhány hete épp a Pilótaszemmel havi tréningjét tartottam a tököli reptéren, ahol összefutottam Győrei Tamással. Tomi hozzám hasonlóan szintén kisgéppel repked, a mindennapjait pedig a HungaroControlnál éli, mint légiforgalmi irányító. Mivel nem sok időt tudtunk beszélgetni akkor, csak annyit kérdezett, hogy van-e kedvem bemenni hozzá és belekóstolni a légiforgalmi irányítók életébe. Részemről nem volt kérdés, egyébként is régi vágyam volt, hogy egyszer személyesen is megnézhessem, hogy honnan és kik tájékoztatnak, amikor éppen repülök. Néhány mondatban [...]

2016.augusztus 01.

Ettől még az utasszállító gépek is óvakodnak

Ettől még az utasszállító gépek is óvakodnak Huhh. Mi volt itt tegnap éjszaka. Ha a fővárosban vagy a Dunántúlon laksz, akkor bizonyára felfigyeltél a heves zivatarokra. Az időjárás. Megint az időjárás. A képzésen a növendékeimnek nem győzöm elégszer hangsúlyozni az időjárás fontosságát. A repülésben - legyen az kis- vagy nagygépes - az időjárás diktál, ahogy tette ezt tegnap éjszaka is. Olyan erős zivatartevékenység volt, hogy szinte nem volt olyan budapesti érkező vagy induló járat, amelynek ne kellett volna [...]

2016.július 27.

Budapest, ahogy eddig még nem láttad

Budapest, ahogy eddig még nem láttad Repülni jó, helikopterrel pedig még inkább. Olyan helyekről szállhatunk fel és le, amit egy repülőgéppel esélyünk sem lenne kivitelezni. A hétvégén a Forma-1-es Magyar Nagydíjra a már szokásos Ring taxit is igénybe vehették azok, akik nem akartak órákon át sorban állni azért, hogy le tudjanak parkolni a versenypálya körül. A jól megszokott Dráva utcai (pesti alsó rakpart északi része) heliport szolgált a városi oldal indulási és érkezési pontjául. Az alábbi videóba innen követhetjük végig vágatlanul [...]

2016.július 22.

Előfutára voltam a budapesti Red Bull Air Race-nek

Előfutára voltam a budapesti Red Bull Air Race-nek A zenei koncerteken és fellépéseken előzenekarnak, a stand-up előadásokon felszopó embernek, a légi és egyéb bemutatókon betétprogramnak nevezik azt, amit az újságírásban vendégcikként emlegetnek. Néhány hete érkezett egy felkérés, hogy lenne-e kedvem kisgépes repüléssel kapcsolatban írni egy nemrégiben induló, fiatalos, lendületes magazinba, az &U-ba. Nem volt kérdés, hogy billentyűzetet ragadok, a kérdés csak az volt, hogy pontosan miről írjak és mennyit. Végül több témában több tévhitet is igyekeztem eloszlatni az [...]

2016.július 14.

Amit az Uber megszűnése taníthat a pilótaságról

Amit az Uber megszűnése taníthat a pilótaságról Tegnap meglepő hírre kaphatták fel a fejüket az innovatív technikát pártolók. Kivonul az Uber Magyarországról. Mondhatnám azt, hogy nem véletlen. Sokan persze egyből a kormányt és a tüntető taxisokat okolják, de nézzük csak egy kicsit távolabbról a dolgokat. Annyira új és innovatív ez a szolgáltatás, hogy egyszerűen még nem érte el itthon azt a kritikus tömeget, aki esetleg ki tudott volna állni az alkalmazás mellett. Addig amíg az aluljárókban a kihelyezett [...]

2016.július 04.

Ezen még Szellő István is meglepődne – tomboló szélben repülni? Igen!

Ezen még Szellő István is meglepődne - tomboló szélben repülni? Igen! Tegnap (2016. július 3-án) a hidegfronttal igen komoly szél is érkezett az országba. Ebből az apropóból kicsit meglovagoltam a szelet elméleti és gyakorlati szinten. Sokakban tévhitek élnek a széllel kapcsolatban a repülésnél. Ezeket rakom helyre és egy olyan videót is mutatok, ahol tomboló szélben, motor nélkül egy helyben repülünk.

2016.június 29.

Milyen trend uralkodik manapság a pilóta piacon?

Milyen trend uralkodik manapság a pilóta piacon? Nem meglepő, ha azt mondom, hogy a pilóta piacra is igaz a hullámzás. Ahogy a tőzsdén a részvények ára fel-le változik vagy a benzin ára a kutakon, úgy a pilóta szakmának is megvan a hullámzása. Jelenleg pont egy lefelé menő ágban vagyunk, ami azt jelenti, hogy egyre könnyebb bekerülni egy légitársasághoz, a nagy világcégek szívják fel a jó képességű kezdő pilótákat. Míg korábban 500 órát kértek, manapság ez csupán 300 óra [...]

Go to Top