Életed első repülése: így vágj bele

Repülés. Egyeseknek legális drog, mások pedig mindent megtennének, hogy ne kelljen repülőre ülni. A családi vagy munkahelyi nyomás viszont sokszor győz, fel kell ülni a gépre és utazni alsó hangon 1-3 órát.

Azok, akik életükben nem ültek még gépen és picit tartanak ettől a világtól, érthető módon összerándul a gyomruk, amint felmerül a repülővel való utazás gondolata.

Barátkozás az új közeggel

Földi létre született az ember, nem csoda, hogy sokaktól távol áll a repülés gondolata. Valahogy jó lenne azonban megbarátkozni ezzel az új közeggel és világgal. Erre a legjobban a kisgépes repülés szolgál. Tudom, sokakat még inkább elkap a frász, ha azt mondják, hogy kis, kétszemélyes géppel érdemes kezdeni a repülést.

Az igazság viszont az, hogy kis, 2 személyes géppel sokkal jobb elkezdeni a repülést, mint utasszállítóval.

Az alábbiakban hosszabban ki is fejtem, hogy miért előnyösebb a kisgép illetve miért hátrányosabb a nagygépes repülés. Én pilótaként is sokkal inkább a kisgépes repülés híve vagyok és minden kezdőnek a kisgépes repülést ajánlom első körben.

Ezért ne utasszállítóval kezdd a repülést

A nagygépes repülésben nagyon kiszolgáltatott az ember. Repjegy vásárlás.  Órákkal indulás előtt érkezés a reptérre. Becsekkolás, biztonsági ellenőrzés, várakozás a beszállásra, további várakozás, ha késés van. Több, mint 100 fővel utazni egy kabinban.

Nincs ráhatásod az időjárásra. Jó esetben lehet, hogy csak néha fog mozgolódni a gép, rosszabb esetben komoly rázkódásoknak lehet kitéve, ami utasként nem kényelmes.

Nagy gyorsulás, nagy erőhatások, komoly emelkedés vagy süllyedés, ami füldugulás esetleg fülfájást okoz. Mindenféle ismeretlen hangok. Nem látni ki előre, nem látni a műszerfalat, nem tudsz kommunikálni a pilótával menet közben.

Látványosabb és menőbb a nagy, utasszállító, mégsem érdemes azzal kezdeni a repülést

Szinte csak olyan dolgok vannak a nagygépes repülésben, amire nem tudsz hatni. Kisgéppel nagyságrendekkel kedvezőbb a helyzet.

Ezért kezdd kisgéppel a repülést

Akár hiszed, akár nem, a kisgépes repülés sokkal nyugodtabb, békésebb, mint a nagy, utasszállító géppel való repülés.

Kezdjük máris egy tévhit eloszlatással. A legtöbben azért paráznak jobban a kisgéptől, mert az csak két személyes, könnyebb, ezáltal jobban rázkódik és dobálja az időjárás. Az a helyzet, hogy ez nem gépméret függő.

Nagy, szélestörzsű, 300-400 fő befogadásra képes repülő is tud rázkódni elég keményen, ha olyan az időjárás. Egy kis, kétszemélyes gép pedig tud olyan simán repülni, hogy egy rezdülése sincs, ha olyan az időjárás.

A kisgépes repülésben az időjárásnak megfelelően tudjuk tervezni a repülést. Ha rossz, akkor nem megyünk, várunk, akár napokat, heteket, amíg nyugodt lesz a légkör. Ez rendszerint minden nap előfordul, a naplemente előtti 1-2 óra már nagyon kedvező tud lenni. Máris egy pont a kisgépes repülés javára. Mi választjuk meg, hogy mikor megyünk. Nem kell menetrendszerinti járatokhoz igazodni, ezáltal jóval nyugodtabb repülésben lehet részünk.

Nincs becsekkolás, nincs biztonsági ellenőrzés, nincs órákon át tartó várakozás, nincsenek utastársak.

Van helyette egy saját pilótánk, akivel folyamatos a kommunikáció a repülés előtt és a repülés alatt egyaránt. Vannak ellőttünk műszerek, előre és oldalra is kilátunk.

Egy kisgép nem gyorsul úgy, nem hat ránk akkora erő, mint a nagygépen. Nem emelkedik és süllyed olyan mértékben mint az utasszállítók, ezért a füldugulás sem olyan mértékű.

Ha bármi kellemetlen dolog történne, perceken belül vissza lehet térni a földre, míg egy menetrendszerinti nagygépes járatnál végig kell ülni az alsó hangon 1-2 órás utat.

Láthatod, hogy csomó olyan dolog szól a kisgépes repülés mellett, ami egy nagygépnél nem lehet kivitelezni.

Nagyon fontos a pilóta!

Nem mindegy, hogy kivel repülsz. Nagyon nem. Fontos tudni a pilótának, hogy te még csak most barátkozol a repüléssel, hogy életed első repülésére készülsz. Fontos, hogy a pilóta megértő, együttérző és együttműködő legyen ebben.

Sokan szeretik mutogatni a különböző szélsőhelyzeteket az utasoknak. Átesés, nagy bedöntésű forduló vagy csak egy két komolyabb kormánymozdulat, ami váratlanul éri az utast. Ezek nagyon kellemetlenek tudnak lenni és nemhogy meghozza, még inkább elveszi a kedvét az embernek a repüléstől.

Van, akit nem érdekel az utas lelki világa, csak az a lényeg, hogy repüljön. Nem mindenki tudja finoman, puhán kezelni a repülőt, szóval fontos, hogy ilyen szempontból megfelelő pilótát válasszon magának az ember.

Ha nem akarsz csalódni, akkor keress meg a kapcsolat menüben, én tudok neked segíteni, hogy megfelelő körülmények között ismerkedj meg a repülés világával. Több embernek segítettem már a félelem leküzdésében. Sok-sok utasom volt már, akik a kezdeti feszültségek után teljes nyugalommal élték át a repüléseket mellettem.

Tudom, hogy nem könnyű egy ilyen félelem leküzdése, más területen én is voltam már hasonló cipőben, de megfelelő segítséggel nekem is sikerült leküzdeni ezt a komoly félelmemet.

Nem a te hibád, hogy félsz, nyugi, nem veled van a gond. Keress meg, adj egy lehetőséget, hogy kezdetben csak beszéljünk erről, ha pedig rászánod magad, akkor repülni is mehetünk. Természetesen kisgéppel kezdünk, ahogy ennek lennie kell!

Érdekel a pilótaképzés?
Akkor a Pilóta leszek könyvben mindenre megtalálod a választ! Most egy rakás bónuszt is kapsz hozzá! Klikk a könyvre és nézd meg a részleteket!

Érdekel a könyv!