Kisgépes repülés pilótaszemmel műhelytitkai tréning

Négy órás tréning a kisgépes repülésről.
2017. augusztus 19-én (szombaton) 14-18 óra között
az esztergomi reptéren
Szabad helyek száma: 1 fő
Belépő: 4900 Ft-tól

Előadó: Gere Tamás

A Pilótaszemmel alapítója és a
Megvalósult pilóta álmok című
könyv kiadója és társszerzője

JELENTKEZEM A TRÉNINGRE!

Miről fog szólni a tréning?

 

aerodinamika

Aerodinamika

A legalapvetőbb téma a repülést illetően. Nem bonyolódunk bele túlságosan, azt viszont megbeszéljük, hogy mitől és hogyan repül a repülő. Milyen hatással vannak a különböző kormányszervek az aerodinamikára? Kiderül emellett az is, hogy miért nem mindegy, hogy fékszárnyat vagy féklapot működtetünk a repülőgépen? Mikor alakulhatnak ki veszélyes repülési helyzetek és hogyan lehet őket megszüntetni?

Meteorológia

A kisgépes repülésben lényegében minden a meteorológián áll vagy bukik. Rendkívül nagy jelentősége van, emiatt komolyan kell vele foglalkozni. A tréningen is kiemelt szerepe lesz ennek a területnek. Bonyolultnak tűnik a jobb oldali meteogram? A tréningen megtanulod, hogy mit kell rajta nézni és hogyan kell értelmezni az egyes görbéket, diagramokat és színeket. Olyan meteorológiai tudással gazdagodsz majd, hogy többé nem lesz szükség arra, hogy a TV-ből vagy rádióból tájékozódj az időjárásról, sokkal jobban hiszel majd magadnak, mint a “celeb” meteorológusoknak.

 

meteo

 

metartaf

METAR és TAF

Szintén a meteorológiához köthető fogalmak, melyek ismerete szintén fontos. Lehet, hogy kínainak látszanak most a bal oldali sorok. A METAR és TAF táviratok készségszintű olvasása és értelmezése alapvető a pilótáknál. Nyugi, azért nem kell pilótának lenned, hogy Te is képes legyél erre. A tréningen részletesen végig megyünk az egyes kódok jelentésén és tökéletesen megtanulod majd ezt a “nyelvet”.

Légiforgalmi térkép

A felkészülés során az útvonalak megtervezésénél, a repülések során pedig a navigációnál a légiforgalmi térkép lesz a legnagyobb segítségünkre. A klasszikus földrajzi térképet bizonyára ismered, a légiforgalmi viszont ettől lényegesen eltér. Kiderül, hogy mit jelentenek a piros, zöld, lila és kék színnel jelölt alakzatok és vonalak. Hogyan oszlik fel Magyarország légtere, mit jelent a CTR és TMA? Melyek a kisgépes repülés során elkerülendő területek? Ezekre is választ kapsz a tréningen!

 

terkep

 

reptervezes

Repüléstervezés

Melyek azok a paraméterek és tényezők, ami alapján megtervezünk egy repülést? Miért fontos a repüléstervezés? Mi az a három feladat, ami egyértelműen eldönti, hogy miként érdemes a repülést megtervezni? Nincs olyan terv, ami cél nélkül elérhető és nincs olyan cél, ami terv nélkül megvalósítható. A repüléstervezés a legnagyobb részt öleli fel az előkészületek során. Ha egy tényezőt is kimarad, akkor az könnyen végzetes lehet. Érdekel, hogy melyek ezek?

Repülési terv és navlog

Miért van szükség repülési tervre? Milyen adatokat kell megadni és hogyan kell kitölteni? Mikor és kinek kell leadni? Miért van szükség navigációs log-ra? Mit tartalmaz és hogyan használjuk a repülések során? Ezeket is részletesen átvesszük és látni fogod, hogy ez a két papír mennyire hasznos segítség az irányításnak és a pilótának.

 

navlogrepterv

 

repgep reszei

Repülőgép felépítése

Milyen részekből épül fel egy repülőgép? Milyen típusok és kategóriák a leggyakoribbak a kisgépes repülésben? Miért van nagy jelentősége a siklószámnak? Milyen anyagból készülnek az egyes szerkezeti elemek? Hogyan kell átnézni és felkészíteni egy gépet az indulás előtt? Repülőbenzint vagy autóbenzint tankolunk és mi a különbség a kettő között? Melyik géptípussal érdemes elkezdeni a pilótaképzést és miért? Minden kérdésre megkapod a választ a tréningen!

Repülőgép műszerei

Bonyolultnak tűnik a műszerfal a sok műszert látva? Igen, első ránézésre ez nem meglepő. Nem kell aggódni, nem olyan vészes ez a cockpit, mint amilyennek elsőre tűnik. Minden műszer a helyén, melyeket egyesével végigveszünk és megbeszélünk, hogy mit és hogyan mutat. A tréning után meglátod, hogy semmivel sem bonyolultabbak ezek, mint az autódban lévő műszerek.

 

cockpit

 

iskolakor

Iskolakör

A leendő kisgépes pilóták a képzés jelentős részét az iskolakörön töltik. Életük első egyedül repülését is az iskolakörön teljesítik. Innen történik a ki-és besorolás, ez igaz még a nagy, utasszállító gépekre is. Hogyan épül fel az iskolakör és mi az a rendszer, ami alapján egyértelműen megkülönböztetjük az egyes pontjait? Honnan tudjuk, hogy egy számunkra idegen reptéren pontosan hol és hogyan helyezkedik el az iskolakör?

Kommunikáció és irányítás

A légiforgalom irányítással való kommunikáció legalább olyan fontos, mint a repülőgép megfelelő felkészítése. Mikor, kivel kommunikálunk és milyen kifejezéseket használunk? Egy laikus nem sokat ért a számokból és a furcsa kifejezésekből. A tréning után meglátod, hogy pofon egyszerűen és logikusan épül fel a kommunikáció. Többé nem fogsz pislogni, hogy “ez mit mondott?”, ha belehallgatsz az irányításba az Interneten vagy a kézi rádiódon.