Ettől még az utasszállító gépek is óvakodnak
Huhh. Mi volt itt tegnap éjszaka. Ha a fővárosban vagy a Dunántúlon laksz, akkor bizonyára felfigyeltél a heves zivatarokra. Az időjárás. Megint az időjárás. A képzésen a növendékeimnek nem győzöm elégszer hangsúlyozni az időjárás fontosságát. A repülésben – legyen az kis- vagy nagygépes – az időjárás diktál, ahogy tette ezt tegnap éjszaka is.
Olyan erős zivatartevékenység volt, hogy szinte nem volt olyan budapesti érkező vagy induló járat, amelynek ne kellett volna kerülnie. Miért volt szükség a kerülőre? Két szó miatt. Squall line, ami a vonalba/láncba rendeződött zivatarokat jelenti. Átrepülni rajta nem igazán lehet (tegnap egy Travel Service járatnak sikerült felé emelkednie), emiatt az egészet jobb megkerülni. Ez a legnagyobb ellensége a pilótáknak és bizony óvakodnak is tőle. Jól látszik, hogy az időjárás a nagygépes világban is nagy úr. Komolyan kell vele számolni.
Jól mutatja az alábbi néhány felvétel, hogy miként néz ki az időjárási radaron egy zivatarlánc.
Az EasyJet londoni járata Horvátország érintésével indult útnak. A piros szín jelzi a radarképen a zivatarokat. Jól látszik, hogy kisebb megszakításokkal egy vonalba rendeződtek, azaz kialakult a zivatarlánc
Az Air France párizsi járata többször is nekifutott a leszállásnak. Végül úgy döntött, hogy kitérő reptérre megy. Tette mindezt nem kis kerülővel.
Radarkép nélkül az Air France „sétarepülése”. Érdekes módon az összes gép le tudott szállni csak ők nem. Emiatt Bécsbe mentek át, szintén nem kis kerülővel. Útjukat ugyanis elzárta a zivatarlánc
Érdekel a pilótaképzés? Akkor a Pilóta leszek könyvben mindenre megtalálod a választ! Most egy rakás bónuszt is kapsz hozzá! Klikk a könyvre és nézd meg a részleteket! ![]() Érdekel a könyv! |
---|
Hagyj üzenetet