Blog2020-08-15T01:39:41+02:00
2021.október 03.

Miért nem leszek soha nagygépes pilóta?

Miért nem leszek soha nagygépes pilóta? A koronavírus elég komolyan átrendezte az elmúlt évben a légiipart és ezzel együtt a pilótapiacot. Sokan elvesztették az eddigi munkájukat, kényszerből másik szakmában kellett elhelyezkedni. Azok, akik még most állnak döntés előtt, ők erősen elgondolkozhatnak, hogy merjenek-e belevágni a pilótaságba, lesz-e egyáltalán még szükség rájuk. Nekem soha nem volt célom, hogy nagygépes pilóta legyek, persze párszor megfordult a fejemben, hogy mi lenne, ha… De hamar elillant ez a terv, amint átgondoltam pár szempontot. [...]

2020.július 20.

Életed első repülése: így vágj bele

Életed első repülése: így vágj bele Repülés. Egyeseknek legális drog, mások pedig mindent megtennének, hogy ne kelljen repülőre ülni. A családi vagy munkahelyi nyomás viszont sokszor győz, fel kell ülni a gépre és utazni alsó hangon 1-3 órát. Azok, akik életükben nem ültek még gépen és picit tartanak ettől a világtól, érthető módon összerándul a gyomruk, amint felmerül a repülővel való utazás gondolata. Barátkozás az új közeggel Földi létre született az ember, nem csoda, hogy sokaktól távol áll a [...]

2020.április 14.

Pilótaképzés a koronavírus után

Pilótaképzés a koronavírus után Újratervezés Mostanra már bizonyára mindenki mindent tud a COVID-19-ről. Nem is erről kívánok írni, sokkal inkább arról, hogy mi várható a pilótaképzésben a járvány lecsengése után. Nem jó hír, hogy a repülést elsők között és igen komoly mértékben érintette a világjárvány. Ugyanakkor várható is volt, hogy jön valamilyen válság. Csúcson pörgött az iparág, tele voltak a járatok, a repterek, sorra rendelte sok légitársaság az új gépeket, új útvonalak nyíltak meg, zsúfolttá vált a menetrend, csúcsokat [...]

2018.november 06.

Ezért dugul a füled repüléskor

Egyesek gond nélkül viselik, mások életét viszont megkeseríti a repülés közbeni füldugulás. Ebben a cikkben utánajárunk, hogy minek köszönhető ez a jelenség és hogyan lehet enyhíteni rajta. Két dolog és egyben tudományág tehet erről. Az egyik a fizika, a másik a biológia. Lássuk, melyik terület miért felelős. (ha értesülni akarsz az új videókról, akkor kattints ide a YouTube csatorna feliratkozáshoz)   Fizika Általános iskolában már megtanultuk, hogy a magasság változásával a légnyomás is változik. Hogyan? A magasság növekedésével csökken. Ezt [...]

2018.október 19.

Pilótaképzés: milyen a jó oktató?

Milyen a jó oktató? A repülésben, akárcsak más hobbikban vagy szakmákban vannak mérföldkövek. A pilótaképzés során az első például az, amikor a növendék először repül egyedül. Aztán az, amikor megszerzi a szakszolgálati engedélyét. Ezt követően egyéntől és céltól függően jönnek az újabb nevezetes állomások. Én bő öt év alatt értem el oda, amit egykor kitűztem mérföldkőnek. Oktató leszek! Eredetileg hobbi volt a cél, végül annyira megtetszett a kisgépes világ, hogy azt mondtam, én ezt valamikor oktatni akarom. Nem volt [...]

2018.október 02.

5 hasznos mobil app hobbi pilótáknak

5 hasznos mobil app hobbi pilótáknak Mára már nem csak árban, hanem tudásban is utolérték a mobilok a nagy teljesítményű számítógépeket. A zsebünkben igen komoly tudású hardver is lapulhat, amelyre csak a megfelelő mobil app szükséges és máris könnyebb dolgunk van a repülések során. Vegyük sorra azt az öt területet, ahol én is folyamatosan használom az alábbi programokat. Időjárás Az időjárás nagy úr a repülésben. Aki nem veszi komolyan, könnyen áldozatául eshet. Az elmúlt időszakban több olyan halálos baleset [...]

2018.szeptember 17.

Mi történik, ha átesik egy repülőgép?

Mi történik, ha átesik egy repülőgép? Átesés.Egy szó, aminek hallatán reszket az utazóközönség és görcsbe rándul még a pilóta növendékek üres gyomra is. Nem véletlen, hogy így gondolunk rá, hiszen az esés, átesés negatív szó, ami sokaknál egyenlő a bukással. Mit lehet tenni ellene és kell-e egyáltalán félni tőle? Ennek járunk utána egy picit a következő percekben. A repülőgép átesése a legtöbbször nem olyan vészes jelenség, mint sokan gondolják. Általában csak fejben létezik a félelem, ahogy Rolinál is, aki [...]

2018.szeptember 02.

Becsengettek: mit tanulj, ha pilóta akarsz lenni?

Becsengettek: mit tanulj, ha pilóta akarsz lenni? Újra itt szeptember és ezzel az új tanév is. A legtöbb diák bár örömmel lapozgatja és szagolgatja a friss tankönyveket, ugyanakkor bennük van, hogy vége a nyárnak és június közepéig ismét tanulás jön. Ismerős, én is így voltam ezzel, sokszor csak az motivált, hogy összeáll ismét az osztály, jönnek az újabb hülyülések és élmények. Ezúttal nem bohóckodunk, komolyan megnézzük, hogy mire kell odafigyelned az általános vagy középiskolában, esetleg egyetemen, ha pilóta akarsz [...]

2018.július 26.

Felvételi 2018 – így lehetsz légiforgalmi pilóta

Felvételi 2018 - így lehetsz légiforgalmi pilóta Tegnap este kiderültek a 2018-as felvételi ponthatárok. Lássuk mennyi pont kell sokak álom szakmájához. Köztudott, hogy itthon Nyíregyházán van egyetemi keretek között zajló pilótaképzés, amely érettségivel elérhető. Létezik posztgraduális képzés is idehaza, de a 18 évesek számára ez nem opció. A Nyíregyházi Egyetem hivatásos repülőgépvezető szakán idén 281 pontra volt szükség a sikeres felvételihez. Az 500-as skálán ez némileg több, mint 50%. 50 százalék nem sok. Általában ennyi kell egy-egy felmérőn a [...]

2018.július 11.

Téged is egekbe emelhet a WizzAir fejlődése

Téged is egekbe emelhet a WizzAir fejlődése Pilótaképzés. Manapság egyre felkapottabb, egyre elérhetőbb és egyre nagyobb szükség van hivatásos pilótákra. Most éri meg elkezdeni a képzést, mert a piac, így a WizzAir is szívja fel a jól képzett pilótákat. A WizzAir flotta 10 év múlva háromszorosára nő. Nem csak a repülőgépek, hanem a pilóták száma is megsokszorozódik majd ez idő alatt. A ma működő légitársaságok többsége folyamatosan növekszik. Bővítik a flottát, miközben pilótából nincs elég utánpótlás. A [...]

2018.március 05.

Ezért parázol a kisgépes repüléstől

Ezért parázol a kisgépes repüléstől Repülés. Sokakat már a szó hallatán is kiráz a hideg. Ha pedig tudjuk, hogy repülőre kell ülni a nyaralás során, akkor már a gondolattól is elkezd szorítani a mellkasunk, esetleg izzadni kezdünk. A fogorvosi székben is tátott szájjal ül az ember. A repülőgépben viszont közel nem olyan kellemetlen a helyzet, mint a dokinál Persze nem mindenkiben vált ki ilyen érzést az utasszállítóval történő repülés, sokan kifejezetten szeretik a repülés élményét. Ha viszont egy [...]

2017.december 24.

2017 évértékelő pilótaszemmel

2017 évértékelő pilótaszemmel A napokban biztos egy tucat karácsonyi üdvözlést kaptál az ismerőseidtől, cégektől, partnereidtől: egy fotót, tartalmazó e-mailt, amely azt sugallja, hogy bizony gondoltak rád. Sablonos karácsonyi üdvözlés helyett ezt a bejegyzést adom neked az ünnepekre, amelyben nem jókívánságokat írok, hanem az idei év értékelését és a Pilótaszemmel blog 2017-es TOP5 repülős cikkgyűjteményét adom oda. Abban reménykedem, hogy az ünnep utáni pihenésben lesz időd átolvasgatni mindazokat a cikkeket, amelyekről lemaradtál. 2017 Pilótaszemmel Az idei év azokról szólt, akik [...]

2017.december 12.

Az égnek szüksége van rád

Az égnek szüksége van rád Nincs megállás. Hétről-hétre jelennek meg az újabbnál-újabb cikkek a hírportálokon: világszerte pilótahiány van. Legutóbb az Airportal.hu számolt be arról, hogy az utasok száma folyamatosan bővül, emiatt komoly nyereségeket érhetnek el a légitársaságok. Egy rizikófaktor viszont ott van a képletben: a pilótahiány. Nem kell messzire menni, hogy lássuk, valóban ez a helyzet. Pár éve nyáron az Austrian osztrák társaság törölt a nyári időszakban 300 járatot pilótahiány miatt, idén pedig a Ryanair hat héten keresztül napi [...]

2017.